woensdag 17 september 2014

The office, deel 1: de inspiratieruimte


Op het kantoor van mijn ex-werkgever hadden we een inspiratieruimte.... en toen weer niet, want een mannetje in een grijs pak had een kantoor nodig.... toen werd ie ontslagen.... dus hadden we weer een inspiratieruimte.... en toen weer niet, want een ander mannetje in een grijs pak had een kantoor nodig... (en ik vrees dat die er nu nog zit)

Het is een wonder dat ik het overleefd heb, al die jaren werken in een muf kantoorpand in een totaal on-inspirerende ruimte zittend op een stoel die al minstens 8 eerdere eigenaren heeft gehad... De beste ideeën ontstonden op de thuiswerkdagen, dus dacht ik vorig jaar: waarom niet elke dag een thuiswerkdag? En voila, zie mijn fijne kantoor met mijn frisse spulletjes en elke dag thee uit een echt kopje. Wat wil een mens nog meer?




Nou, dat bijvoorbeeld iedereen een fijne werkplek heeft en thee kan drinken uit een echt kopje? En waarom niet, werkgevers van Nederland? Het is bewezen dat een prettige werkomgeving de werkende mens blij maakt. En blije werknemers zijn productiever en gezonder. De kosten-baten analyse zal ik achterwege laten, of nee: 1 + 1 = 3! Stylen dus die handel. 
Alvast een paar (gratis!) tips:

1. Vloerbedekking en vliesbehang eruit, gietvloer en behang erin
2. Alle stoelen die uit de vorige eeuw komen eruit, Gispen stoelen erin
3. TL-verlichting vernietigen, bureaulampen erin
4. Raampjes open (of inslaan als dat niet kan)
5. Plastic bekertjes verbieden, iedereen drinkt uit porselein

Voor verdere inspiratie, google het Google hoofdkantoor eens, of maak zelf een inspiratieruimte.
Bonustip: trek iedere dag iets verrassends aan bij je grijze pak (t-shirt, sneakers, gele Happy socks..)


En mocht dat allemaal niet lukken, jullie weten me te vinden. Zo, nu nog een lekker kopje thee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten