woensdag 5 november 2014

Weer verliefd op je huis


Het is herfst, al was dat de afgelopen dagen nog niet te merken, we zaten zaterdag nog op het terras. Maar vandaag is er regen en wind. Onze leilindes zijn bijna helemaal kaal, zodat we weer maanden kunnen genieten van het uitzicht op de woning van onze achterburen, en specifieker, de gordijnen van onze achterburen (ter info: generatie babyboomers).

Dit is wel perfect weer om in de woonbladen en televisieprogramma's te duiken.
Mijn werkweek start meestal met de herhaling van het televisieprogramma 'Weer verliefd op je huis' van VT Wonen. En alhoewel de VT mijn favoriete woonblad is, begin ik me iedere week ietsjes meer te ergeren aan hun programma. Natuurlijk twijfel ik geen moment aan de kwaliteit van de VT stylisten, maar ik kan me niet voorstellen dat de stylisten het leuk vinden om in zo'n gesponsorde setting te werken. Sanoma en SBS horen natuurlijk bij elkaar en ik snap ook wel dat er geld verdiend moet worden, maar het ligt er zo dik bovenop.

De sponsors:
1. een traprenovatiebedrijf. Ongelooflijk, hoe nieuw het huis van de desperate bewoners ook is, er zit altijd een afschuwelijke, afgeragde trap in. Die moet dus helemaal opgeknapt worden. Ze hebben helaas geen mooie oplossing om een trap er echt mooi oud en afgeragd uit te laten zien, zodra ze dat hebben ben ik van de partij.
2. een verlichtingsboer (die grote uit Eindhoven). In ieder huis kan voortaan de verlichting, helemaal afhankelijk van de stemming van de bewoners, met de ipad worden aangepast. Fantastisch!
3. een watleuksopdewand bedrijf. Wat zijn de stylist en de presentator elke week weer verrast en verrukt als ze het postpakket mogen openmaken, want die familiefoto's en teksten op hout/metaal/kurk/vilt/karton/canvas zijn weer zo mooi geworden!
4. een meubeltoko waar je alles, maar dan ook echt alles kunt kopen (en die is ook echt heel leuk).

Om nog even op die desperate bewoners terug te komen, ik vraag me af hoe die zijn geselecteerd. De eerste beelden van de woning die onderhanden genomen gaat worden laten eigenlijk meestal best wel mooi ingerichte keukens en slaapkamers zien van mensen met een meer dan modale portemonnee. Maar die woonkamer he, daar komen ze maar niet uit, want hun smaken liggen zo ver uit elkaar. Aan zelf een stylist inhuren hebben ze nog nooit gedacht.

Dan de styling. Het begint met wat moodboards en daarna spullen uitzoeken bij de meubeltoko, wel kiezen uit de voorgeselecteerde spullen! Het resultaat is best leuk hoor, altijd beter dan het was, zeker de trap en ook nog met zo'n enthousiasme gebracht. De reactie van de bewoners: totale opluchting, want ze kunnen eindelijk weer gezellige avonden in de woonkamer doorbrengen, op een nieuwe bank, met precies de verlichtingskleur die bij hun stemming past. Tegen manlief zeggen ze dat ze er over een paar weken wel aan gewend zijn, nog een leuke sleutelhanger en klaar. Wel zelf nog even de Tripp Trapps terug zetten.

Maar dan de kracht, het is verslavend en ik leer er ook veel van. En Victor Brand doet het ook heel leuk. Ik kijk al weer uit naar de aflevering van volgende week en ook naar het programma 'Weer verliefd op je huis, hoe is het nu met....'.


O ja, wil je weer verliefd worden op je eigen huis, kun je ook gewoon mij inhuren. Ik wordt niet gesponsord.

ps: wil je een aflevering gaan zien, doe dan aflevering 5, leuk hoe de tv naast de bank hangt, zodat je lekker vanaf de bank tv kan kijken..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten