maandag 6 juni 2016

Creatief met ... hout

Theo en Thea deden het met kurk (ook mooi materiaal), ik met hout. Houten meubels, houten vloeren, dat kennen we allemaal wel. Prachtig en vaak kostbaar. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden, voor weinig geld en eigenlijk heb je er maar 3 dingen voor nodig:
1. een bos- of strandwandeling
2. wat knutselmaterialen
3. een dosis creativiteit

Tegenwoordig mag ik werk en ontspanning graag combineren. Regelmatig ben ik met mijn gezin in het bos of op het strand te vinden. Mijn kleine helpers weten inmiddels wel dat wandelen in het bos of op het strand ook een zoektocht naar mooie vondsten is. Zo zoeken wij denneappels, veren, schelpjes en vooral: takken en boomstamschijven. Lang, kort, dik dun, krom of recht, het maakt niet uit, van bijna alle takken en schijven kun je wat moois maken.

En zo maakten wij al een kindertafel, een babygym en gebruikten wij takken als gordijnroedes en als houder voor verlichting. Maar er kan nog veel meer. Wensen of ideeën? Mail me.

Het leuke van een interieurblog zijn natuurlijk de plaatjes, dus ik zal er verder niet teveel woorden aan besteden. Niet alle getoonde creaties zijn overigens van mezelf, er zijn meer mensen die back to nature gaan. Meer informatie over de werkwijze of gebruikte materialen? Stuur me even een berichtje. Veel succes met creëren en geniet van de wandelingen.

Babygym
Met Muutolampen
Als speeltafel
Geen takken, wel hout, als speeltipi
Voor de klamboe

Gewei (niet mijn ontwerp)
Verlichting

Als kandelaar



Potloodhouder
Boomstam als bijzetter



Geen opmerkingen:

Een reactie posten